Tabula Rasa

IMG_0004IMG_0006

IMG_0012

IMG_0013

IMG_0028

IMG_0027

IMG_0023

IMG_0020IMG_0019IMG_0018IMG_0016

IMG_0033

p/s : sebenarnya lepas je tengok Tabula Rasa aku terus rasa nak shoot gambar-gambar makanan. Pagi tadi aku dengan semangatnya pinjam kamera Fuji XPro-1 kawan aku, start enjin motosikal dan melulu ke pasar tani dengan harapan dapat mengejar cahaya pagi yang subtle. Lepas je turun dari motor, aku tarik nafas lepas tu teruskan acara. Dua gambar, lepas tu kamera habis bateri. Cilake betul. Aku fikir nak tangkap gambar pakai telefon bimbit aku lagi hancur, sebab telefon murah jadi semestinya kamera pun tak power. Sebabkan nak jugak gambar-gambar makanan, aku pulang ke rumah semula dengan harapan nak pinjam telefon kawan rumah aku. Maka dapatlah aku pinjam iPhone 6 milik kawan aku. Akhirnya aku tangkap semua gambar-gambar ni pakai iPhone 6 dan aku puji kamera dia. Ada sikit rasa tergoda tapi aku tetap berprinsip telefon buat apa nak mahal-mahal, asalkan boleh telefon dan balas mesej ok lah.

Leave a Reply

